כיצד לזהות ולתקן תקלות ובאגים באתר וורדפרס

אתרי וורדפרס עשויים לפגוש מדי פעם בתקלות, שגיאות או באגים שונים, בין אם זה בתכנים, בממשק או בפונקציונליות עצמה. לזהות ולתקן תקלות אלו הוא חלק חשוב מתחזוקת האתר התקינה. להלן מספר שלבים מרכזיים בתהליך:

זיהוי סוג התקלה
הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא לנסות ולאבחן את מקור הבעיה ואת הבעיה עצמה. ככל שנצליח לאבחן ולבדד את מקור הבעיה, כך יהיה קל יותר למצוא את הפתרון המתאים. סוגי התקלות השונים יכולים להיות:

תקלות עיצוב/תצוגה
תקלות תפקוד, שגיאות קוד, בעיות ביצועים, תקלות התאמה/תאימות, בעיות אבטחה

כלים לזיהוי וניתוח סוג התקלה:
דוחות השגיאה של וורדפרס, דוחות דפדפן, Pingdom Tools / GTmetrix, Screaming Frog / Woorank, מנתחי ביצועים כמו Query Monitor, דו”חות אבטחה כמו Wordfence
כמו כן, שיטות כמו השבתה זמנית של תוספים, הורדה לגרסה קודמת יציבה וניסוי בסביבת בדיקה לפני שינויים, יכולות לסייע בבידוד התקלה.

ניתוח דוחות השגיאה
רוב התקלות משאירות אחריהן סימנים או התראות בדוחות שונים של וורדפרס. דוחות השגיאה, דוחות דפדפן, דוחות תצוגה ודוחות בלוג האירועים יכולים לספק רמזים חשובים על מקור התקלה ואופן הטיפול בה.

ניטור על-ידי אמולטורים
שימוש בכלים לניטור כגון Pingdom Tool או GTmetrix, יכול לחשוף תקלות גלויות וסמויות דרך סריקה של האתר בדפדפנים ובסביבות שונות וזיהוי נקודות תקיעה, קצרים או איטיות.

מעקב אחר עדכוני גרסאות וסייעני אבחון
בדיקה אם העדכון האחרון של וורדפרס, התוספים או התבניות לא יצר תקלות משלו היא חיונית. כמו כן, כלים לניטור אבטחה או סיוע של צוותי התמיכה יכולים לעזור במציאת הגורם לבעיה.

בידוד הבעיה ותיקון שורש הסיבה
לאחר איתור המקור והסוג, יש לבדוק האם הסרה או השבתה זמנית של רכיבים או תוספים יכולה לפתור את התקלה. זה יאפשר לבודד ולתקן את הבעיה עצמה במקור. השבתת כל התוספים וההתקדמות לאיתור הרכיב הגורם היא שיטה יעילה.

תיקון על-ידי התאמת קוד
במקרים של שגיאות פונקציונליות או עיצוביות, יתכן ויהיה צורך לערוך את קוד ה-CSS, HTML או PHP של האתר עצמו כדי לתת מענה שורש לתקלה. הסרה או עדכון של קטעי קוד אלו יכולה לאתר ולפתור שגיאות תכנות מקוריות.

חזרה לגרסה קודמת
אם התקלה נובעת ככל הנראה מעדכון גרסה, ניתן יהיה לשחזר את הגרסה הקודמת ולבדוק אם היא פותרת את הבעיה. זה יחייב גיבוי עדכני וחזרה לגרסה היציבה האחרונה.

הסרה של תוספים או תבניות גורמות
במקרים קיצוניים, תיתכן אפשרות להסרה ופירוק של התבנית או התוסף שגורמים לתקלה הנוכחית, ככל שזה אפשרי ללא פגיעה יתר בתפקוד האתר.

עדכון והשלמת הפתרון
לאחר שהתקלה תוקנה, יש לבצע עדכון לגרסה האחרונה, להתקין את כל העדכונים הנדרשים ולוודא שהפתרון עובד כשורה לאורך זמן.

התייעצות עם צוות תמיכה
ואם התקלות חמורות או חוזרות על עצמן ללא פתרון קל, יתכן ותצטרכו להיעזר בצוות התמיכה הרשמי של וורדפרס או מפתחים מקצועיים לטיפול המלא בבעיה.

בכל מקרה, חשוב להיות דרוכים לכל סימני תקלות ולהשתדל לפתור אותן בהקדם האפשרי באופן שיטתי ויסודי למניעת הישנותן או הידרדרות במצב האתר.

לפרטים נוספים והכוונה ללא התחייבות, דברו איתי