כיצד לזהות ולפתור בעיות אחסון נפוצות באתר ולהבטיח ביצועים מיטביים?

כבעלי אתר, אתם סומכים על כך שהאתר שלכם יהיה מהיר, אמין ונגיש למבקרים שלכם. עם זאת, בעיות אחסון באתר עלולות לגרום למגוון בעיות, כולל זמני טעינה איטיים, קריסות אתרים וזמני השבתה. אם אתם נתקלים באחת מהבעיות הללו, חיוני לזהות את שורש הבעיה ולעבוד עם ספק האחסון שלכם כדי למצוא פתרון. במאמר זה, נסקור בעיות אחסון באתר, כיצד לזהות אותן וכיצד להתמודד איתן מול הספק שלכם.

מהן בעיות אחסון אתרים?
בעיות אחסון באתר מתייחסות לבעיות בשטח האחסון בחשבון האירוח שלך. כאשר אתה נרשם לחשבון אירוח, מוקצה לך כמות מסוימת של שטח אחסון לאחסון קבצי האתר, התמונות ותוכן אחר. אם תחרוג משטח האחסון הזה, האתר שלך יכול להאט, לקרוס או אפילו לצאת למצב לא מקוון.

בעיות נפוצות באחסון אתרים:
ישנן מספר בעיות נפוצות באחסון אתרים שבעלי אתרים עלולים להיתקל בהן:

שטח אחסון מוגבל:
אחת מבעיות האחסון הנפוצות ביותר באתר היא שטח אחסון מוגבל. אם ניצלת את כל שטח האחסון שהוקצה לך, האתר שלך עלול להאט או להפוך לבלתי נגיש.

גדלי תמונה גדולים:
גדלי תמונות גדולים יכולים לתפוס הרבה מקום אחסון ולהאט את זמני הטעינה של האתר שלך. זה יכול להוביל לחוויית משתמש גרועה ולדירוג נמוך יותר במנועי החיפוש.

קוד מיותר:
קוד שמכיל אלמנטים מיותרים, יכול לתפוס הרבה מקום אחסון ולהאט את זמני הטעינה של האתר שלך.

מגבלות רוחב פס:
אם האתר שלך חווה עלייה פתאומית בתנועה, היא עלולה לחרוג ממגבלת רוחב הפס שהוקצתה לך, מה שיוביל למהירויות איטיות של האתר ואפילו להשבתת האתר.

זמן השבתה:
זמן השבתה הוא כאשר האתר שלך אינו נגיש למבקרים. זמן השבתה יכול להיגרם מבעיות הקשורות לאחסון, כגון עומס יתר בשרת או שטח אחסון לא מספיק.

השבתה מוחלטת של האתר:
יכולה לנבוע מוירוסים, או בעיות בשרת המאחסן

 

כיצד לזהות בעיות אחסון באתר?

בדקו שטח אחסון זמין:
בדקו את לוח המחוונים של חשבון האירוח שלכם כדי לראות כמה שטח אחסון נשאר לכם. אם שטח האחסון שלכם אוזל, ייתכן שזה גורם לבעיות בביצועי האתר.

נתחו את ביצועי האתר:
אם האתר שלכם איטי או אינו פועל כראוי, ייתכן שהדבר נובע מבעיות אחסון באתר. השתמשו בכלים לניתוח ביצועי אתר כדי לזהות בעיות הקשורות לאחסון, כגון גדלי תמונות גדולים או קוד מנופח.

סקירת יומני שגיאה:
יומני שגיאה יכולים לעזור לכם לזהות בעיות אחסון באתר. בדקו ביומני השגיאות שלכם אם יש שגיאות הקשורות לאחסון, כגון “לא נותר מקום במכשיר” או “חרגת ממכסת הדיסק”.

מעקב אחר זמן השבתה:
אם האתר שלכם חווה השבתה, זה יכול להיות בגלל בעיות הקשורות לאחסון כגון עומס יתר בשרת או שטח אחסון לא מספיק. עקבו אחר זמן הפעולה של האתר שלכם ופנו לספק האחסון שלכם אם אתם מבחינים בזמן השבתה משמעותי.

כיצד להתמודד עם בעיות אחסון אתרים?

אם זיהיתם בעיית אחסון באתר, השלב הבא הוא לטפל בה. הנה כמה צעדים שצריך לנקוט:

צרו קשר עם ספק האחסון שלכם:
פנו לספק האחסון שלכם  והסבירו את הבעיה שאתם חווים, ייתכן שהם יוכלו לספק לכם שטח אחסון נוסף או להציע פתרונות אחרים לבעיה.

בצעו אופטימיזציה של האתר שלכם:
בצעו אופטימיזציה של האתר שלכם על ידי הקטנת גודל התמונות ואופטימיזציה של הקוד. זה יכול לעזור להפחית את כמות שטח האחסון שהאתר דורש ולשפר את ביצועי האתר.

שדרגו את תוכנית האירוח של האתר:
אם האתר נופל בתדירות גבוהה, ייתכן שהגיע הזמן לשדרג לתוכנית עם יותר שטח אחסון ורוחב פס.

גיבוי האתר:
בדקו שלחברת האחסון יש גיבוי יומי או שבועי, בקשו את גיבוי פעם בתקופה, כך שבכל מקרה תוכלו לשחזר את האתר

מחפשים חברה מקצועית לאחסון את אתר האינטרנט שלכם? נשמח לעזור