איך לטפל בבעיות נפוצות ותקלות באתרי וורדפרס בצורה יעילה

וורדפרס הוא מערכת ניהול תוכן פופולרית ונפוצה לבניית אתרי אינטרנט, אך גם היא לא חסינה מתקלות ובעיות שונות שעלולות להפריע לתפקודה התקין. בין אם זה איטיות באתר, שגיאות ב-PHP או CSS, גלישות לא רגילות או תקלות בעת עדכון תוספים – חשוב לדעת כיצד לטפל בבעיות אלו ביעילות על מנת לשמור על אתר תקין ואמין.

בעיות איטיות וביצועים
פעמים רבות בעיות ביצועים נגרמות מרכיבי עומס ביתר בוורדפרס כמו שימוש בתמונות כבדות, פלאגינים רבים מדי ואופטימיזציה לקויה. ניתן לשפר ביצועים על ידי אופטימיזציית תמונות, הרחקת תוספים לא בשימוש, העברה לשרת מהיר יותר וטעינת משאבים באופן מיטבי.

שגיאות PHP
שגיאות הנראות עם הודעות שגיאה הקשורות ב-PHP מעידות על בעיות בקוד האתר. יש לנסות להבין ממה נגרמות השגיאות ע”י השוואה לגרסאות קודמות של קוד, פתיחת קובצי היומן והתבוננות בהודעות שגיאה ספציפיות. במקרים רבים התקנת גרסה מעודכנת תפתור את השגיאות.

בעיות עיצוב וסגנון
שגיאות סגנון של אלמנטים שונים באתר נגרמות משגיאות CSS. ניתן לטפל בהן ע”י בדיקת ערכות העיצוב, תצוגה במצב רגיל ובזמן אמת, איתור הכתובת שבה נמצאת השגיאה והגהה או העתקת הקוד מחדש. כדאי להימנע משינוי קודים סתמיים ולעבוד עם בסיס קוד רענן.

בעיות אבטחה ופריצות
וורדפרס עלול להיות פגיע לפריצות. למנוע זאת חשוב לבצע גיבויים, להתקין רק תוספים מקוריים, לעדכן גרסאות ותוספים, להגדיר סיסמאות חזקות ולהתקין כלי אבטחה. אם האתר נפרץ יש לטפל במקור הבעיה ולהגן מחדש.

בעיות ברענון לאחר שינויים
תקלות לאחר עדכונים, התקנת תוספים או שינויים קורות לעיתים. לכן כדאי תמיד לגבות את האתר לפני ביצוע שינויים, לבדוק תאימות לגרסה הנוכחית ולפעול באיטיות. ניתן גם לנסות לאתר את השגיאה ע”י ביטול תוספים או שחזור לגרסה קודמת. 

לסיכום

ניתן לטפל בתקלות האתר באופן עצמאי, אך חשוב שבמקרה של תקלה או בעיית אבטחה שאינכם מצליחים להתמודד איתה תיהיה לכם תמיכה טכנית מהירה בין אם מחברת האחסון או ממתכנת וורדפרס כיוון שאתר שאינו פעיל פירושו אובדן לקוחות והכנסה. טיפול בזמן ובצורה מסודרת בבעיות וורדפרס יאפשר לכם ליהנות מאתר תקין ויציב שמשרת את מטרתכם בצורה הטובה ביותר. 

להתייעצות והכוונה ללא התחייבות, דברו איתי